Skip to main content

Reklamne Cirade

Reklamne cirade

  do 2m2 2-5m2 5-10m2 10-20m2
Cerada 15 12 10 8
Meš cirada 15 10 9 8

 Dizajn reklamih cerada

5 pravila za dizajniranje reklamnih cerada

Reklamne cerade su pozicionirane napolju i najčešće je potrebno da budu uočljive sa velike udaljenosti. Takođe, često se nalaze na mestima pored kojih se prolazi bez nekog dužeg zadržavanja, tako da je neophodno da dizajnersko rešenje prati njihovu namenu. Pravila koja su bitna kada je u pitanju dizajn flajera, brošure ili vizit karte nisu uvek primenljiva na cerade. Zbog toga bi bilo dobro da se držite sledećih smernica kada dizajnirate ovaj reklamni materijal.

  1. Uzmite u obzir distancu sa koje se gleda i veličinu slova

Prva stvar koju treba da imate na umu je sa koje distance će ljudi posmatrati Vašu ceradu. Ukoliko se, na primer, reklama nalazi na zidu ili na nekoj drugoj površini pored koje prolaze automobili, bitno je da odredite koliko je put udaljen od objekta. Slova treba da budu dovoljno velika da ih vozači lako uoče pri velikoj brzini. Marketinška istraživanja su pokazala da vozač ima samo 1.5 – 3 sekunde da primeti šta se nalazi na ceradi. Sa druge strane ako je cerada postavljena tako da neposredno pored nje prolaze pešaci, slova mogu da budu manja. Ova tabela pokazuje preporučene dimenzije teksta u odnosu na udaljenost posmatrača:

Visina slova

Optimalna udaljenost za čitanje

Maksimalna udaljenost za čitanje

3“ (7.62 cm)

30’ (9.14 m)

100’ (30.48 m)

4“ (10.16 cm)

40’ (12.19 m)

150’ (45.72 m)

6“ (15.24 cm)

60’ (18.28 m)

200’ (60.96 m)

8“ (20.32 cm)

80’ (24.38 m)

350’ (106.68 m)

9“ (22.86 cm)

90’ (27.43 m)

400’ (121.92 m)

10“ (25.4 cm)

100’ (30.48 m)

450’ (137.16 m)

12“ (30.48 cm)

120’ (36.78 m)

525’ (160.02 m)

15“ (38.1 cm)

150’ (45.72 m)

630’ (190.02 m)

18“ (42.75 cm)

180’ (54.86 m)

750’ (228.6 m)

24“ (60,96 cm)

240’ (73.12 m)

1000’ (304.8 m)

30“ (76.2 cm)

300’ (91.44 m)

1250’ (381 m)

36“ (91.44 cm)

360’ (109.73 m)

1500’ (457.2 m)

42“ (106.68 cm)

420’ (128.02 m)

1750’ (533.4 m)

48“ (121.92 cm)

480’ (146.30 m)

2000’ (609.6 m)

54“ (137.16 cm)

540’ (164.59 m)

2250’ (685.8 m)

60“ (152.4 cm)

600’ (182.88m)

2500’ (762 m)

 

  1. Koristite kontrasne boje

Tekst koji je ispisan na kontrasnoj pozadini je znatno čitljiviji i uočljiviji od teksta koji se nalazi na pozadini slične boje. Udaljenost sa koje su slova jasno vidljiva varira oko 10% u zavisnosti od boja koje se koriste, dok je kod sličnih boja čitljivost vrlo mala čak i iz blizine. S obzirom na to da reklamne cerade treba da prenesu Vašu poruku što većem broju ljudi, dizajneri iz štamparije Proof preporučuju neke od navedenih kombinacija:

  • Crna slova na beloj pozadini
  • Crvena slova na beloj pozadini
  • Bela slova na crvenoj pozadini
  • Plava slova na beloj pozadini
  • Bela slova na plavoj pozadini
  • Crna slova na žutoj pozadini
  • Zelena slova na beloj pozadini
  • Bela slova na zelenoj pozadini
  • Braon slova na beloj pozadini

Izbegavajte bela slova na crnoj podlozi, jer ta kombinacija smanjuje čitljivost. Takođe, za tekst možete koristiti boje kao što su tamno roze, ljubičasta i narandžasta na svetlijoj podlozi. Tirkizna se takođe dobro vidi, pa je možete uklopiti sa nekom od njoj kontrasnih boja. Ukoliko niste sigurni da li ste dobro izabrali boje teksta i pozadine, kliknite ovde. http://webaim.org/resources/contrastchecker/

  1. Koristite jasne fontove

Za razliku od flajera i brošura, gde je korisno „začiniti“ dizajn interesantnim pisanim fontovima, kod reklamnih cerada je bolje držati se štampanih klasika (Arial, Times New Roman). Iako izgledaju lepo, pisani fontovi se teže čitaju, naročito sa veće udaljenosti. Takođe, nemojte koristiti preterano tanka slova, jer neće dovoljno doći do izražaja.

  1. Ne pretrpavajte ceradu sadržajem

Kod cerada je bitno imati na umu da ljudi takvu reklamu obično viđaju u prolazu ili na nekom događaju (npr. na utakmicama, koncertima...) gde im nešto drugo odvlači pažnju. Zbog toga je najvažnije imati upečatljivu sliku i moćan slogan, kako bi prolaznici zapamtili Vaš brend. Previše detalja može imati baš suprotan efekat – u gomili informacija lako je prevideti najvažniju: ime Vašeg brenda.

  1. Imajte u vidu ko su Vaši potencijalni kupci

I najbolja reklama može biti neuspešna ukoliko ne pogodi tamo gde treba. Zbog toga je bitno imati na umu krajnjeg korisnika dok se radi dizajn. Postoje neke opšte smernice koje treba poštovati kako bi cerada izgledala čitljivo i jasno, ali se celokupno rešenje mora prilagoditi osobama koje će, možda već sutra, postati vaši klijenti. Zbog toga je jako važno poznavati psihologiju potrošača i Vašu ciljnu grupu na tržištu. Ukoliko niste sigurni kako da dizajnirate Vašu reklamu, naš tim to može uraditi umesto vas.

Reklamne cirade i mesh baner

 reklamne cirade

Reklamne cerade - cirade i mesh baner se izrađuju na materijalima otpornim na sve atmosferske uticaje. Ovaj vid reklamiranja ostavlja impresivan utisak na okolinu, koja će Vašu reklamu primetiti i sa velike udaljenosti.

cirada stamparija proof beograd

Stamparija Proof - Beograd je postavila svoju reklamnu ciradu na stadionu FK Cukarice.


Reklamne cirade cenovnik se nalazi na pocetku strane u tabeli.

Reklamne cirade se lako montiraju jer mogu da imaju spremne rupe (ringlice) za kacenje. Takodje reklamne cirade se mogu lepiti obostrano lepljivom trakom (duplofan) ili da sa na njih montira cicak traka.Sa cicak trakom rekamna cerada moze lako da se skine.

Heidelberg znak stamparija

Mutoh znak stamparija

Xerox znak stamparija

 

  • Copyright 2023 © Štamparija PROOF
  • Bulevar Peka Dapčevića 37
  • 11040 Beograd, Srbija
  •  stari naziv ulice Kumodraška 253 
  • tel: 011/ 396 11 56, 011/396 11 78  
  • office@stamparija.rs